Basisopleiding Strategie: de basis voor meer winst en een sterker bedrijf

> Ongelofelijk hoeveel van onze klanten honderdduizenden euro’s verdiend hebben door deze inzichten. Meer focus. Meer energie. Meer resultaten.

395

Beschrijving

 

Wat kan je na deze opleiding doen?

  • Je zal weten welke strategische vragen essentieel zijn om uw resultaten te verbeteren. Je zal weten waarom. En je zal vele voorbeelden gehoord hebben van kleine en middelgrote bedrijven.
  • Je zal weten welke opties jij met je bedrijf hebt, en welke keuzes je best maakt met jouw bedrijf, en op welke gegevens je je best baseert om de juiste keuzes te maken.
  • En je zal gans jouw bedrijfsstrategie kunnen bundelen in een krachtig, praktisch bruikbaar en energie-gevend overzicht van 1 à 2 pagina’s. 

 

Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?

  • Wat is strategie in de praktijk – voor een kleine of middelgrote onderneming?
  • Wat is het belang van een goede bedrijfsstrategie?
  • Hoe zorg je er voor dat jouw bedrijfsstrategie echt werkt?
  • Hoe maak je de juiste strategische keuzes voor jouw bedrijf?

 

Wat kan het jouw bedrijf opleveren?

  • Het is indrukwekkend hoeveel honderdduizenden (zelfs miljoenen) euro meer winst vele klanten van ons hebben verdiend door op die strategische vragen een juist antwoord te geven. 
  • Door een slimme focus doe je ook heel wat zaken niet meer, wat zorgt voor een aangenamer leven als ondernemer. 
  • Door een goed antwoord te geven op deze vragen, hebben ze hun bedrijf meer laten focussen op die zaken die er echt toe doen. Dit geeft niet alleen meer winst, maar ook meer energie, een toffere sfeer waar je echt samen iets moois aan het opbouwen bent.

 

De inhoud van de opleiding:

1. Wat is strategie?

    • Wat is strategie? In de dagdagelijkse praktijk van de kleine en middelgrote onderneming?
    • Focus op het allerbelangrijkste: de nummer 1 les in veel boeken en onderzoeken over bedrijfsstrategie

 

2. De eerste 4 strategische basisvragen: hoe geef je er een krachtig antwoord op in jouw praktijk? 

    • Welke producten of diensten leveren we (niet)(meer)?
    • Wie bedienen we (niet)(meer)?
    • Hoe leveren we onze producten of diensten?
    • Hoe blinken we uit door de ogen van de klant? Maak jouw slimme ‘Customer Value Proposition’

Telkens toegelicht vanuit de praktijk, met voorbeelden en inzichten die je meteen kunt toepassen.

 

3. Vraag 5: Welke is jouw kernstrategie? : een enorm belangrijke hefboom voor veel ondernemingen

    • Twee wegen om uw kernstrategie te bepalen
    • Wanneer werkt welke kernstrategie best?
    • Wat houdt deze fundamenteel belangrijke keuze in voor jouw bedrijf?
    • Concrete voorbeelden

 

4. Vraag 6: Welke zijn je belangrijkste strategische doelstellingen?

    • Wat zijn strategische doelstellingen in de praktijk?
    • En hoe bepaal je die?
    • Concrete voorbeelden.

 

5. Vraag 7: Welke zijn je belangrijkste strategische acties?

    • Wat zijn strategische acties in de praktijk van een klein of middelgroot bedrijf?
    • Concrete voorbeelden in KMO’s (MKB’s)

Praktisch:

Aantal video’s

Duur video’s

Inclusief tools?

Versie

Beschikbaar vanaf

100 % garantie

11 video’s

2,5 uur

Ja

versie 2.0, 2020

Nu

Ja

  • Startaanbod: toegang gedurende anderhalf jaar. (Later wordt dit: toegang gedurende 1 jaar.)
Kurt Vandewalle

Jouw workshopleider

Kurt Vandewalle heeft tot op heden een sterk verschil gemaakt in de resultaten van meerdere honderden bedrijven, als bedrijfsleider en als adviseur van bedrijfsleiders. Hij is sinds de jaren 80 actief als manager en sinds 1998 actief in de consulting- en opleidingsbranche, waar hij diverse consulting-, management- en directie-functies heeft waargenomen.

 

Hij put voor zijn inspiratie uit de ‘international MBA‘ die hij aan Vlerick heeft gevolgd (suma cum laude), en uit uit diverse opleidingen die hij heeft gevolgd bij professoren verbonden aan de beste ‘Business Scholen‘ ter wereld (INSEAD Fontainebleau, IMD Lausanne, London Business School, Harvard, MIT, IESE).

 

Topkennis en vooral praktische ervaring die hij graag ter beschikking stelt van topondernemers.

 

Hij houdt er het meest van betere bedrijfsresultaten te creëren in de praktijk.

 

Daarnaast is hij  enkele dagen per jaar een graag geziene gastprofessor strategie en ondernemerschap aan de Universiteit Gent, aan de opleiding KMO-management van HoGent en aan de K.U.Leuven. De studenten appreciëren vooral de praktische bruikbaarheid en zijn no-nonsense benadering.

 

Voordelen van onze online opleidingen:

-> Alle tools, tips en inzichten die je zal krijgen zijn ontstaan in de praktijk en getoetst. Alleen het allerbeste – dat wat de beste resultaten oplevert in kleine en middelgrote ondernemingen – haalt het om opgenomen te worden in onze online programma’s.
 

-> Leer wanneer je wilt, op eenvoudige wijze op jouw computer, tablet of smartphone. (Zonder bijkomende programma’s te moeten installeren.)

 

-> We hebben respect voor uw tijd: alle opleidingen streven er naar je in een minimum van tijd een maximum aan waardevolle tips, inspiratie, en managmentinzichten te geven. Zaken die je meteen kunt toepassen.

 

-> Belangrijk: alle cursussen vertrekken vanaf nul. Er is geen vooropleiding vereist. 

 

-> En mocht je even twijfelen: we willen alle twijfel wegnemen. Stel dat je ontgoocheld zou zijn over de opleiding, laat het ons weten binnen de 7 dagen na je eerste aankoop (op support@4betterresults.com) en je krijgt je geld van de opleiding integraal terug. (Niet van eventueel uitgevoerde individuele sessies.) 100% zekerheid. Eerlijker kan niet he?