Beschrijving
Wat kan je na deze opleiding doen?
- Je zal weten welke strategische vragen essentieel zijn om uw resultaten te verbeteren. Je zal weten waarom. En je zal vele voorbeelden gehoord hebben van kleine en middelgrote bedrijven.
- Je zal weten welke opties jij met je bedrijf hebt, en welke keuzes je best maakt met jouw bedrijf, en op welke gegevens je je best baseert om de juiste keuzes te maken.
- En je zal gans jouw bedrijfsstrategie kunnen bundelen in een krachtig, praktisch bruikbaar en energie-gevend overzicht van 1 à 2 pagina’s.
Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?
- Wat is strategie in de praktijk – voor een kleine of middelgrote onderneming?
- Wat is het belang van een goede bedrijfsstrategie?
- Hoe zorg je er voor dat jouw bedrijfsstrategie echt werkt?
- Hoe maak je de juiste strategische keuzes voor jouw bedrijf?
Wat kan het jouw bedrijf opleveren?
- Het is indrukwekkend hoeveel honderdduizenden (zelfs miljoenen) euro meer winst vele klanten van ons hebben verdiend door op die strategische vragen een juist antwoord te geven.
- Door een slimme focus doe je ook heel wat zaken niet meer, wat zorgt voor een aangenamer leven als ondernemer.
- Door een goed antwoord te geven op deze vragen, hebben ze hun bedrijf meer laten focussen op die zaken die er echt toe doen. Dit geeft niet alleen meer winst, maar ook meer energie, een toffere sfeer waar je echt samen iets moois aan het opbouwen bent.
De inhoud van de opleiding:
1. Wat is strategie?
- Wat is strategie? In de dagdagelijkse praktijk van de kleine en middelgrote onderneming?
- Focus op het allerbelangrijkste: de nummer 1 les in veel boeken en onderzoeken over bedrijfsstrategie
2. De eerste 4 strategische basisvragen: hoe geef je er een krachtig antwoord op in jouw praktijk?
- Welke producten of diensten leveren we (niet)(meer)?
- Wie bedienen we (niet)(meer)?
- Hoe leveren we onze producten of diensten?
- Hoe blinken we uit door de ogen van de klant? Maak jouw slimme ‘Customer Value Proposition’
Telkens toegelicht vanuit de praktijk, met voorbeelden en inzichten die je meteen kunt toepassen.
3. Vraag 5: Welke is jouw kernstrategie? : een enorm belangrijke hefboom voor veel ondernemingen
- Twee wegen om uw kernstrategie te bepalen
- Wanneer werkt welke kernstrategie best?
- Wat houdt deze fundamenteel belangrijke keuze in voor jouw bedrijf?
- Concrete voorbeelden
4. Vraag 6: Welke zijn je belangrijkste strategische doelstellingen?
- Wat zijn strategische doelstellingen in de praktijk?
- En hoe bepaal je die?
- Concrete voorbeelden.
5. Vraag 7: Welke zijn je belangrijkste strategische acties?
- Wat zijn strategische acties in de praktijk van een klein of middelgroot bedrijf?
- Concrete voorbeelden in KMO’s (MKB’s)