Beschrijving
Wat kan je na deze opleiding doen?
- Jouw eigen marketingplan opstellen als zaakvoerder
- Jouw marketing mensen of jouw marketing leveranciers goed aansturen
- Marketing inzetten op zo een manier dat je optimaal je bedrijfsdoelstellingen realiseert
Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?
- Hoe bevraag je je klanten best of ze tevreden zijn?
- Hoe stuur je sales mensen aan?
- Welke marketingvormen zijn er?
- Wanneer zet je best welke marketingkanalen in?
- Hoe waak je er over dat je marketing geen weggesmeten geld is, maar goed rendeert?
Wat kan het jouw bedrijf opleveren?
- Meer klanten
- Tevredener klanten (op de juiste aspecten)
- Klanten die meer opbrengen, die beter passen in je bedrijf
- Meer sales
- Een betere return op je marketingkost
De inhoud van de opleiding:
1. Klanten: de reden van ons bestaan
- De gouden tip ! (Die toch zo vaak over het hoofd wordt gezien.)
- Is het meten van klanten tevredenheid slim?
Hoe kan je klantentevredenheidsmetingen als hefboom gebruiken? - Zou je best wel of niet met de NPS methode werken in kleine en middelgrote ondernemingen?
- 3 verschillende praktische manieren om klantentevredenheid te meten
2. Hefbomen voor een goed sales management
- 3 kerninzichten uit de praktijk om een sales team naar hogere toppen te loodsen
- Hoe monitor je krachtig de sales resultaten?
3. Zet een turbo op je marketing
- Maak de grootste en duurste marketingfout niet die vele ondernemers maken
- Wat we kunnen leren van Rubens.
- 3 Gouden regels om slimme marketing te voeren in KMO’s (en MKB’s)
4. Online marketing
- Online marketing: een must of een overroepen hype?
- Hoe investeer je slim in online marketing?
- Een overzicht van online marketing (2021).
- Wanneer investeer je best in welke vorm?
5. Off line marketing
- Welke vormen van Offline marketing zijn er? Een overzicht.
- Welke vorm van off line marketing gebruik je best wanneer?
6. Hoe maak je een eenvoudig, praktisch en krachtig Marketing Plan dat je resultaten geeft?
- Wat zit er in een goede marketing strategie?
- Budget: bezint eer je begint….
- Focus is kracht: hoe maak je een goede One Page Marketing Strategie?