Opleiding "Marketing en Sales Management voor de Ondernemer"

> Alles begint bij klanten. Hoe ga je er mee om?

> Hoe bereik je meer klanten? Hoe haal je betere resultaten erdoor?

> En hoe stuur je je verkoop als zaakvoerder?

395

Beschrijving

 

Wat kan je na deze opleiding doen?

  • Jouw eigen marketingplan opstellen als zaakvoerder
  • Jouw marketing mensen of jouw marketing leveranciers goed aansturen
  • Marketing inzetten op zo een manier dat je optimaal je bedrijfsdoelstellingen realiseert

 

Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?

  • Hoe bevraag je je klanten best of ze tevreden zijn?
  • Hoe stuur je sales mensen aan?
  • Welke marketingvormen zijn er?
  • Wanneer zet je best welke marketingkanalen in?
  • Hoe waak je er over dat je marketing geen weggesmeten geld is, maar goed rendeert?

 

 

Wat kan het jouw bedrijf opleveren?

  • Meer klanten
  • Tevredener klanten (op de juiste aspecten)
  • Klanten die meer opbrengen, die beter passen in je bedrijf
  • Meer sales
  • Een betere return op je marketingkost

 

De inhoud van de opleiding:

1. Klanten: de reden van ons bestaan

    • De gouden tip ! (Die toch zo vaak over het hoofd wordt gezien.)
    • Is het meten van klanten tevredenheid slim?
      Hoe kan je klantentevredenheidsmetingen als hefboom gebruiken?
    • Zou je best wel of niet met de NPS methode werken in kleine en middelgrote ondernemingen?
    • 3 verschillende praktische manieren om klantentevredenheid te meten

 

2. Hefbomen voor een goed sales management

    • 3 kerninzichten uit de praktijk om een sales team naar hogere toppen te loodsen
    • Hoe monitor je krachtig de sales resultaten?

 

3. Zet een turbo op je marketing

    • Maak de grootste en duurste marketingfout niet die vele ondernemers maken
    • Wat we kunnen leren van Rubens.
    • 3 Gouden regels om slimme marketing te voeren in KMO’s (en MKB’s)

 

4. Online marketing

    • Online marketing: een must of een overroepen hype?
    • Hoe investeer je slim in online marketing?
    • Een overzicht van online marketing (2021).
    • Wanneer investeer je best in welke vorm?

 

5. Off line marketing

    • Welke vormen van Offline marketing zijn er? Een overzicht.
    • Welke vorm van off line marketing gebruik je best wanneer?

 

6. Hoe maak je een eenvoudig, praktisch en krachtig Marketing Plan dat je resultaten geeft?

    • Wat zit er in een goede marketing strategie?
    • Budget: bezint eer je begint….
    • Focus is kracht: hoe maak je een goede One Page Marketing Strategie? 

Praktisch:

Aantal video’s

Duur video’s

Inclusief tools?

Versie

Beschikbaar vanaf

100 % garantie

10 video’s

2 u 45 min

Ja

2.0

29 april 2021

Ja

  • Leer wanneer je wilt, op eenvoudige wijze op jouw computer, tablet of smartphone. (Zonder bijkomende programma’s te moeten installeren.)
  • Je krijgt toegang gedurende anderhalf jaar. Je krijgt in die periode ook automatisch alle updates zodat je steeds beschikt over de nieuwste video’s en tools.
  • Dergelijke online-opleidingen komen niet in aanmerking om te betalen met de KMO-portefeuille. Gezien je hier evenveel inhoud krijgt als in een ‘traditionele’ face-to-face opleiding van een dag, krijg je eigenlijk al die korting (én je kan leren wanneer je wilt.) Wil je nog een extra korting, nog groter dan die van de KMO-portefeuille? Kies dan voor een combinatiepakket. Vb. het basispakket van onze online-cursussen  financieel en strategisch management voor de KMO-eigenaar (nu met 40% korting), of nog beter: onze top-managementopleiding voor gedreven ondernemers: het “Management Excellence Program” voor KMO-zaakvoerders, nu met nog meer korting. En natuurlijk: met overal de 100% tevredenheidsgarantie.
  • Alle cursussen vertrekken vanaf nul. De inhoud is getoetst in de praktijk en is meteen toepasbaar.
Kurt Vandewalle

Jouw workshopleider

Reeds meer dan 20 jaar volgt Kurt Vandewalle zijn passie: bedrijfsleiders helpen om hun bedrijf beter te maken. Zo heeft hij tot op heden een sterk verschil gemaakt in de resultaten van meerdere honderden bedrijven, als bedrijfsleider en als adviseur van bedrijfsleiders. Hij is sinds de jaren 90 actief als manager en sinds 1998 actief in de consulting- en opleidingsbranche, waar hij diverse consulting-, management- en directie-functies heeft waargenomen.

 

Hij put zijn inspiratie vooral uit

 

> Zijn praktijkervaring als manager en zaakvoerder, onder andere in de consulting branche

> Zijn uitgebreide ervaring als adviseur-vertrouwenspersoon van zaakvoerders

> De ‘international MBA‘ die hij aan Vlerick heeft gevolgd (suma cum laude), en diverse andere opleidingen die hij heeft gevolgd bij professoren verbonden aan de top ‘Business Scholen’ ter wereld (INSEAD Fontainebleau, IMD Lausanne, London Business School, Harvard, MIT, IESE).

 

 

Hij houdt er het meest van betere bedrijfsresultaten te creëren in de praktijk. De verschillen die hij op dit vlak heeft gerealiseerd zijn vaak indrukwekkend.

 

Daarnaast is hij  enkele dagen per jaar een graag geziene gastprofessor strategie en ondernemerschap aan de Universiteit Gent, aan de K.U.Leuven en aan de opleiding KMO-management van HoGent. De studenten appreciëren vooral de praktische bruikbaarheid en zijn no-nonsense benadering.

Praktisch:

> Je start wanneer je wilt

> En je leert op eigen tempo

> De cursus is in het Nederlands

> Iedere cursus bevat video’s, praktijkvoorbeelden, en waar relevant: tools om het meteen toe te passen

> Per cursus heb je 6 à 10 uur nodig (inclusief toepassing)

> Alles is direct toepasbaar

> Online cursussen die u kunt volgen wanneer je wenst, komen niet in aanmerking om met de KMO-portefeuille betaald te worden. 

> Iedere cursus vertrekt vanaf nul. Geen voorkennis vereist

Technisch

> Meteen na je inschrijving krijg je je paswoord. Je kan direct aan de slag.

> Je hebt geen software-installaties nodig

> Je krijgt toegang gedurende anderhalf jaar

> Je krijgt automatisch alle updates in die periode 

Wat maakt onze opleidingen zo anders?

> Onze opleidingen zijn specifiek ontworpen voor ondernemers, eigenaars-zaakvoerders van kleine of middelgrote ondernemingen

> Alles wat je ziet is gebaseerd op de praktijk. Niet enkel op theorie. Enkel datgene wat vaak bewezen heeft zeer goed te werken in de praktijk wordt in de cursus opgenomen

> We zijn zo zeker van de inhoud dat we je een unieke garantie geven

 

Zaakvoerders hebben vaak heel weinig tijd.
Daarom is alles zo opgezet dat je in een minimum van tijd, een maximum aan rendement bekomt. En: als je dat wilt, kan je ook nog individuele begeleiding bijboeken: een zeer efficiënte wijze om alles wat je toepast op je bedrijf nog te verfijnen.