Beschrijving

Strategisch Management – Advanced

Voor bedrijfsleiders van KMO’s (België) en mkb’s (Nederland)

Bedrijfsstrategie gevorderden

Realiseer als bedrijfsleider:

 

Wat kan je na deze opleiding doen?

  • Je neemt heel wat beslissingen (inzake personeels beleid, marketing, investeringen, aankoopbeleid, enz.) veel makkelijker. En die beslissingen zullen jouw strategie versterken
  • Je vervolledigt jouw strategie
  • Je versterkt jouw strategie, zodat die nog meer energie krijgt en nog beter resultaat oplevert

 

Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?

  • Eens ik mijn strategie bepaald heb, hoe voer ik die dan slim in mijn bedrijf in?
  • Welke soort personeel werf ik dan best aan volgens mijn strategie? En hoe stuur ik ze best?
  • Hoe kunnen we ons bedrijf de strategie nog beter laten uitvoeren? En hoe behalen we daar nog betere resultaten bij?

 

Wat kan het jouw bedrijf opleveren?

  • Meer energie
  • Meer focus
  • Een bedrijf waarin gans het bedrijf in één richting evolueert
  • Meer winst
  • Sterker onderscheidend bedrijf

 

De inhoud van de opleiding:

1. Onze kernstrategieën: een stap verder. Eens jouw basisstrategie bepaald is, kan je veel zaken makkelijker beslissen:

    • Welke personeel haal je gezien je strategie best aan boord?
    • Welke accenten leg je nu best in je personeelsbeleid en in je people management?
    • Welke investeringen doe je best (niet) volgens uw strategie?
    • Welke strategische doelstellingen en strategische acties geef je nu best de voorkeur?
    • Welke accenten ga je leggen in de productie op basis van je basisstrategie?

 

2. Werk je met een missie?

    • Is ‘Visie, Missie, Strategie’ nog van deze tijd?
    • Welke inzichten bestaan er die meer kracht en energie geven?

 

3. Een krachtige techniek om “de tent in je hoofd” te vergroten

    • Een mooie praktische techniek met bewezen resultaat
      Wanneer is deze techniek waardevol en wanneer niet?

 

4. Gebruik een ‘strategische kerncompetentie’ als competitief wapen.

    • Wat is een strategische kerncompetentie?
    • Hoe een ‘strategische kerncompetentie’ als zeer moeilijk kopieerbaar competitief wapen gebruiken?

 

5. Waarden als bakens

    • Zijn waarden waardevol voor kleine en middelgrote ondernemingen?
    • Kan je als ondernemer je bedrijfswaarden zelf bepalen? Of komen die ‘uit jouw mensen’?
    • 1 gouden tip als waarden voor jouw belangrijk zijn.

 


6. Hoe synthetiseer je al jouw strategische beslissingen krachtig op één à anderhalve pagina?

 

Opleiding "Strategisch Management Advanced"

> Stem je organisatie nog beter af op je strategie en bereik nog efficiënter je doelen

> Nog meer focus, nog meer energie en nog betere resultaten

> Alleen zinvol als je de basisopleiding strategie hebt gevolgd of de inhoud ervan goed kent

295,00

Ja kan meteen na inschrijving starten

Je hebt alleen internet toegang nodig en een browser (Safari, Google Chrome, Firefox, ...)

Leer waar en wanneer je wilt

Je hebt alleen internet toegang nodig en een browser (Safari, Google Chrome, Firefox, ...)

Leer op eigen tempo

Ideaal voor mensen die weinig tijd hebben en willen leren wanneer het hen goed uit komt

Alles is direct toepasbaar

Per cursus krijg je tools en korte video's (samen pakweg 2 à 3 uur), met tips en inzichten die je direct kan toepassen.

Ontworpen voor bedrijfsleiders

Onderworpen voor ondernemers die wijs willen beslissen zodat hun bedrijf met de juiste dingen bezig is

Ontworpen voor mensen met weinig tijd

Zaakvoerders hebben dikwijls bijzonder weinig tijd, en willen dat alle tijd optimaal rendeert.

Die toch snel resultaat willen

Alle inzichten die je krijgt hebben in de praktijk bewezen te werken in KMO's (België) of in mkb's (Nederland)

Je hebt geen vooropleiding nodig

Alles start vanaf nul.