Wat is bedrijfsstrategie in de dagelijkse praktijk van de KMO (of MKB)?

  • Berichtcategorie:Geen categorie

Hoe kunnen we u helpen?

 

We helpen gedreven ondernemers op deze manieren:

KMO-Management-advies-voor-de-gedreven-ondernemer
In meer dan 200 bedrijven een groot verschil betekend in de resultaten. Gespecialiseerd in KMO's.
Interim-management voor de KMO
Tijdelijk een algemeen manager nodig? Of een deeltijdse ervaren personeels-, of marketing- of financieel manager nodig?
KMO-management-opleiding-voor-ondernemer-KMO-zaakvoerder
Top-managementopleidingen voor zaakvoerders

Wat is een bedrijfsstrategie eigenlijk in de dagdagelijkse praktijk voor een kleine of middelgrote onderneming?

 

Er wordt soms een beetje geheimzinnig over gedaan.

Eigenlijk is dat echt niet nodig.

Kijk, een goede bedrijfsstrategie, die heeft keuzes gemaakt. Die geeft antwoorden op een 7-tal vragen. Dat zien we bij al onze klanten terugkeren.

 

De 7 vragen waarop altijd een antwoord wordt gegeven zijn:

[1] Wat bieden we juist aan van producten of diensten en wat niet?

[2] Wie willen we juist als klant? En wie willen we niet?

[3] Hoe blinken we uit door de ogen van de klant?

[4] Hoe leveren we onze diensten of producten?

[5] Wat is onze kern-, onze basisstrategie?

[6] Wat zijn onze allerbelangrijkste strategische doelstellingen?

[7] Wat zijn onze allerbelangrijkste strategische acties?

 

Die 7 vragen, daarop geven we altijd een antwoord bij onze klanten.

En dan komen er, afhankelijk van bedrijf tot bedrijf, soms andere vragen met andere antwoorden bij.

 

Hoe beter je op deze strategische vragen een antwoord geeft, hoe sterker je bedrijfsresultaten gaan zijn. 

 

Geef een antwoord